KilroyWasHere2

Alla inlägg under oktober 2010

Av kilroywashere2 - 13 oktober 2010 10:44

Nu har jag förnyat receptet på värktabletterna mot mensvärken. Detta är att ta hand om sig själv!! Så jkla bra. Och jag är nöjd med mig själv när jag är ute i tid och förutser saker. Inte invänta katastrofen.


Just ja, må föra över pengar mellan konton. Jag har u sparkoto ämnat bara för att kunna resa! Fy vad DUKTIG jag ÄR!!!   

Av kilroywashere2 - 13 oktober 2010 10:19

Åh vad skönt - idag lyckades jag sova ända till klockan nio! Det behövde jag! Ligger kvar i sängen och dricker kaffe, skriver på facebook att jag ska åka till varmare breddgrader. Funderar på att kliva upp. Gör lite frukost. T ringer; bra samtal.


Idag:

  • växla pengar
  • köpa ekologisk solcreme, öronproppar, jeans?
  • klippa håret kl 15 (stort behov)
  • packa
  • tvättstugan kl 17
  • träna
  • ringa momma och pappa
  • förnya recept på värktabletter
Av kilroywashere2 - 12 oktober 2010 22:50

Tisdag och bakis. Jobb. Men lugnt ändå. Vi hade personalfest igår som visserligen slutade tidigt men jag blev visst lite yr i knoppen ja... T kommenterade det n n'r jag komhem och ringde honom. Att jag varit rejält på lyset. Och om hans syster också varit det? Hade vi druckit vin idag också?


...Ja vi drack ett halvt glas var... men det var ej så gott, sa jag. Men P tyckte det var gott va? undrade han.


Så sjuka diskutioner! SÅ barnsliga! Så jag blev provoserad och frågade honom om han hade druckit, och om han tänkte dricka i orgon eller kanske på torsdag. Nej han hade var så duktig (!) på sista tiden och inte druckit mycket alls, sa ahn.


Jag kräks. Så jvla barnsligt. Så sa vi hej då.


Han kan vara så oattraktiv ibland, ganska ofta så jag vill bara slippa se honom!


Men tro det eller e så lyckades vi boka och köpa charterresan igår! Kors i taket! Och efetr det så mådde han så dåligt, så dåligt. Han sa själv att det var sjukt så dåligt som han mådde. Dåligt samvete övwer att åka utan barnen (ok) och säker för att gör av med pengarna, det avskyr han. Attraktivt? Inte så värst.


Annars, måste jag säga att läget är under kontroll. Har varit förkyld och ej kunnat träna men i morgon tänkte jag att det var dags igen. Sedan jobbar jag torsdagen och sedan far vi på fredagmorgon - jippi!


Hoppas hoppas att allt går bra och vi får ha det lugnt och skönt!


..


Igår träffade jag terapeuten och vi diskuterade avslut. Jag har tyckt det har varit skitsvårt förut och blivit nästan panikslagen när hon har för det på tal. Men nu kändes det ok att påbörja en nedtrappning. Hon tyckte att jag had eförändrats och blivit mognare på nåt vis.


Jag hade tagit upp att den Lilla Jag, som alla har inom oss - barnet alltså, har fått tagit för stor plats i mitt vuxna liv.


Det är bra med insikt.


PS. Saknar och älskar Skrutten!



Av kilroywashere2 - 9 oktober 2010 13:25

Dagen är bra. Jag har energi trots förkylningen.


Kris med T per telefon i morse. "Jag har hittat en resa som är tusen kronor billigare. All inclusive"

"va bra" (jag)

"Ja den 22a"

"men vi ska ju åka den 15e!"

"Ja men kan vi inte...bla bla..."

"Jag vill inte åka... det känns inte kul längre"

"Vi åker väl den 15e då"

"Hör du inte? Jag vill inte åka med dig!"

"Nähä...hejdå"

"Hej då"


Sen ordnade det sig.. på nåt vis.. så vi åker den 15e...men hör jag ett ord till om den 22a så går jag i taket!!


Varför är du så opålitlig? skrev jag till honom i ett sms.


Kan man vara tillsammans med nån man inte litar på?


...


Har städat undan en del saker som legat framme. Ska fortsätta. Känns inte jobbigt. Bra.


Nu stan. En flaska vin ska inhandlas.. Har inte druckit alls mycket på senaste tiden. Bra.

Av kilroywashere2 - 9 oktober 2010 00:07

Förkyld. Har jobbat. Ok ändå.


Sover hemma. Har annars sovit hos T denna vecka och skjutstat hans flickor på skola och dagis om mornarna.


Och.. tro´t eller ej, men det verkar bli av att vi ska åka på charter om en vecka!! Vilken story det har varit förresten.. men hinner inte ta det nu. Sömnen kallar.

Av kilroywashere2 - 4 oktober 2010 18:04

En rätt bra dag idag...


  • har varit på kontoret tillsammans med kollega och talat om extratimmar och allmänt om arbetssituationen
  • sorterat in sygrejer i ny låda med tillhörande smålådor
  • sattt upp två ramar med kort i hallen
  • spikat upp två stora tavlor ovan soffan i vardagsrummet
  • köpt lampskärm
  • lämnat in de trasiga vinterskorna som gick i retur utan problem

Och så ska jag träna yoga kl 20 är det tänkt. Men innan det: kanelbullar. Och så lite mat kanske.... Värmer upp lunchen - spaghetti med tomatsås.. Eller gör en omelett.


Har sovit på kökssoffan i två och halv timme. Ändå hunnit med ganska mycket, tycker jag.


Ja nån utlandssemester hann inte bokas för T skulle hem och grädda kanlebullar! Hmmmm, har ne känsla av att han inte vill åka... Hmm..


Nu har jag fixat en tid för oss på familjeterapin iaf. Vet ej om jag nämnt det, men det blir nog bra för båda två! Känns lite fånigt att gå i terapit när vi bara varit ihop i ett år och tre månader typ, men det kanske är bra att jobba på förhållandet redan från böran! Vi har ju inte haft det så lätt...


Av kilroywashere2 - 3 oktober 2010 23:44

Ligger i sängen på min kära spikmatta och precis fyllt i septembers tidrapport. En hel del extra timmar. Bra.


I morgon ska jag till kontorret och prata om att få extra timmar för när jag hoppat in extra. Finns ju inga vikarier... Jobbigt. Väldigt jobbigt att "bråka".


Dessutom har verkar målerifirman som fräschat upp min byggnads fönster, nu avslutat sitt arbete, som det verkar. Utan att ha skrapat bort all färg som stänkts av regnet, på mitt köksfönster... Åh, kan inte saker vara enkla?! Hur länge ska jag behöva vara irriterad över detta innan de kommer och skrapar bort färgen?


På vilken nivå väljer jag att lägga ribban??


Medveten närvaro-tänk! Andas. Här och nu.


I övrigt har jag jobbat denna helg. Och haft mens med tillhörnade värk. Min mage ser inte klok ut! Ser ut att vara 6månader gravid! Inget skämt.


I morgon:

  • kontoret
  • träna
  • fixa hemma
  • resa charter   

Annat Att-göra:


  • klipptid
  • lampa: köpa ny, fixa gammal
  • homeopat
  • nytt recept Orudis (värktablett)

Nu säger jag god natt!


Sliten.....



Ovido - Quiz & Flashcards