KilroyWasHere2

Alla inlägg under maj 2010

Av kilroywashere2 - 31 maj 2010 00:01

Jobbhelg till ända. Det har gått bra faktiskt. Varit lite förkyld, haft lite feber..


Skriver ej mer; ligger hemma hos T och vill inte han ska veta att jag bloggar så...


Kram alla!


PS. Jag mår riktigt okej faktiskt! Skönt....

Av kilroywashere2 - 27 maj 2010 21:42

..... middag med styvfar , Lillebror, T m yngsta dottern. Jag och styvfar dricker ett glas vin till middag. Känner skam inför T som har ett konstigt förhållande till alkohol....


Lillebror och styvfar är uppe i lillebrors lägenhet här intill nu då de har besök av min mor med man. Jag lyssnar lite på kvalet till eurovisionen.. Styvfar ska komma tillbaks...


Mammas man behandlas mot cancer men har tydligen blivit mycket bättre. Det skulle vara så fruktansvärt om han skulle dö också. Vad händer med henne då..........?

Av kilroywashere2 - 27 maj 2010 13:28

Igår lyckades jag nästan fullfölja min sk dagordning:


tränade, diskade, mejlade arbetsgivaren.....hmmm, vad var det mer jag skulle göra.....?


Just ja, tränade lite på munspelet och spelade sen in hos gitarristen. Det gick bra! Demon kanske blir klar snart då   (Färgade inte ögonbrynen men kan nog leva med det!   


Och min nya mick är på väg till kusinen i USA och som sedan faster tar med sig hem! Egentligen hade pappa lovat att köpa den åt mig, efter att ha skruvat isär min tidigare och sedan ej fått ihop den igen, men han har inte sagt något mer om det... Och jag vill inte påpeka det heller eftersom han sitter illa till med sjukskrivningen och ersättning från försäkringskassan. Stackarn, han lär inte få mindre ont nu....


Sent igår var även styvfar från Norge, Lillebror samt T (Exet) här. De kommer på middag i afton också. Åkte förbi på systemet efter terapeuten och köpte två flaskor vin. Har egentligen dåligt med pengar denna månad efter att ha betalat ovanligt många räkningar   


Nu ska jag vila, vila, vila. Är helt slut efter samtalet med terapeuten. FÅr återkomma om det är tom i huvudet nu. Sitter nån förkylning i kroppen också som inte brytit ut. Som det känns..

Av kilroywashere2 - 26 maj 2010 12:36

Må bara skriva ner vad jag ska göra idag fortsättningsvis:


  • Diska
  • Träna 1 h
  • Träna munspel
  • Spela in hos gitarristen
  • Maila arbetsgivaren...... istället för att ringa... - alltid nåt!
  • Tvätta duntäcke och kudde om tid finnes i tvättstugan
  • Färga ögonbrynen

Av kilroywashere2 - 26 maj 2010 10:57

Dag 50.....


Femtio dagar sedan jag startade denna blogg! Otroligt. Känns inte som så länge..


Ligger i sängen och skriver. Har en förkylning på G. Vaknade pigg och utvilad i nio-tiden ( jobbade till kl. 22 igår) men sedan slog tröttheten till. Jag funderar på om jag kan kontrollera den där tröttheten....? Eller om det är ett sätt för kroppen att säga att jag måste ta det lugnt...


Jag blir även trött av att tänka på att jag måste ta itu  med saker och ting. Sånt jag tycker är jobbigt. Idag borde jag ringa till arbetsgivaren och säga att jag inte fått tillräckligt i lön. Och det känns skitjobbigt.


Jag blir så trött. Och jag blir så trött på mig själv. Och så tycker jag synd om mig själv för att jag är som jag är. Eller snarare föraktar mig själv, och så använder jag det som en ursäkt till att inte göra jobbiga saker - jag är för usel så det är inte värt att jag ens försöker.


Och så undviker jag ångesten och jobbiga känslor, och fortsätter att leva i min drömvärld... Som inte fungerar längre..


I morgon ska jag till terapeuten. Har inte varit där på snart en månad.  Jag tror jag kommer att ha en del att tala om ja....


Bla kommer jag att våga prata om och titta på mitt mönster i parrelationer. Det är väl värt att syna. Så mer om det senare.


Nu blev jag så trött, så trött...


Ikväll ska jag till gitarristen i bandet och spela in munspelet på de låtar vi tidigare spelat in. Så ska öva lite på det innan. Övar aldrig, verkligen ALDRIG.....   

Av kilroywashere2 - 24 maj 2010 23:18

Skriver ej så kontinuerligt längre. Det har dels att göra med att jag börjat träffa T igen (Exet) och dels med att jag faktiskt mår bättre. Det känns bra. Att det är på rätt väg...


I morgon väntar 14h jobbdag. Har varit ledig några dagar nu. SKönt. Och jobbar, förhoppningsvis inte förrän lördag och söndag.


Hela dagen, så gott som har tilbringats med T. Hans yngsta dotter fyller 5 år idag. Så ett rännanda på stgan i jakt på en synth.


Sedan gymmet. Har haft en grym träningsvärk efter fredagens bodypump-pass, skönt att värma upp de stackars benmusklerna igen.


Har sedan haft tvättstugan samt tillagat ett kilo köttfärs. Så lunchen är klar tills i morgon.


Timman är sen men jag är ändå nöjd med att ha fått en del gjort. Fastighetsförvaltaren har dessutom varit hit och jag har fått nya trådbackar  en av garderoberna, vilket jag gruvat mig länge för att få fixat. Och nu är det klart    Jag ska dessutom få ordnat en del annat.


Det är bra. att jag tar hand om mitt hem.


God natt!

Av kilroywashere2 - 23 maj 2010 01:16

Onykter,,,,,,,,


Kompis 40årskalajs som blev ett bröllop helt plötsligt! Snacka om överraskning!


Exet kan ej längre kallas för exet... numera är han T.... jag är kär.... tror jag... Ej självklart men det smyger liksom på mig....


Hoppas jag...

Av kilroywashere2 - 19 maj 2010 22:56

Bra dag, tycker jag..


Tog en morogn promenad till Exet. Pappa ringde och ville äta lunch. Jag berättade var jag var men han kommenterade inte det vidare.


Åt lunch och sedan hjälpte han mig att rensa lite i förrådet. Toppen! IV höll sams också.


Tränade på gymmet. Blir verkligen varm, varm. Måste ha med medicinen att göra..


Mer städning ikväll. Hallen ser riktigt okej ut nu. Skönt.


I morgon jobb. Känns lite stressande att jag måste komma på vad jag vill med framtiden.. Men jag har ju gjort stora framsteg så får verkligen vara nöjd!


Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....!

Ovido - Quiz & Flashcards