KilroyWasHere2

Alla inlägg under april 2011

Av kilroywashere2 - 26 april 2011 10:40

Så grisigt arg jag varit på T. Exet. Han anklagar mig för att inte ta hand om Lillebror! SOm om jag inte skulle försöka!


Igår redde vi ut per telefon åtminstone. Hans syster, som jag ju jobbar hos, hade tagit saken i egna händer och ringt till honom och frågat vad han håller på med! Så han ringde mig och bad om ursäkt faktiskt. Och jag bölade och grät. Idiot. Men idag ringde han igen och berättade att han skulle prata m Lillebror, som ju praktiserar hos T, om hans mående och om hur han kan må bättre, åtminstone på jobbet.


Och jag har mailat en kuratos som vi varit i kontakt med förut för att få tips om vem vi kan få hjälp utav.


Av kilroywashere2 - 15 april 2011 00:08

Nu är det väl ett faktum ändå.


Skönt.


Vad göra med Lillebror som inte mår bra?? " Försök engagera dig i honom skrev T som har honom hos på praktik.. JAg föröker men han vill inte ses, inte prata med mig. Ikväll var han iaf här en sväng och hjälpte mig med datorn... Han verkade må ganska bra. JAg skickad ett sms, frågade om jag skulle hjälpa honom att städa, för tydligen har han det grisigt hemma, säger han. OCh då mår man ju inte så bra.. Vet av egen erfarenhet.


Hälsade på morsan idag. Jag satt med Väninna J på en parkbänk. Vi sa bara hej, men det var tillräckligt för att jag skulle frysa till is. Hu! OCh så skäms jag över att jag inte klarar av henne.

Av kilroywashere2 - 8 april 2011 22:56

Ångest.


Shoppar - mer ångest.


Dricker - mer ångest.


Vill inte jobba. Vill ingenting.


Mens snart.


Av kilroywashere2 - 6 april 2011 09:13

Igår kom jag fram till en hel del.. jag had eegentligen en fantastisk dag!


Klev upp ch duschade, städade undan det sista inför besöket av fastighetsskötaren, som sen kom och antecknade vad jag önskade renovera i lgh:en.


Jag var ganska nervös, visa upp sitt hem sådär, men det ska man ju kunna göra om man har det städat och fint!


Och sen begav jag mig ut på en motionsrunda som avslutades med lite skrotlyftning på gymet. Var allmänt väldigt tillfreds med mig själv.


Lärdom: göra sånt man känner sig nervös och osäker inför!


Sedan läste jag en del om hur alkohol påverkar serotonin och dopaminnivåerna i hjärnan. Varför man kan känna sig gladare, lugnare efter ett para glas, men fylld av ångest dagen efter.


Att alkoholen har den inverkar är väl allmänt kännt men för mig var det ändå viktigt att förstå de bakomliggande mekanismerna.


Sen träffade jag min nyvunna väninna och drack vin med henne! Det var meningen att vi skulle ha träffats och mixa demon men det var bara jag som dök upp. Så jvla less på dem!


Vad göra??   


Ja d gick vi hem till mig och delade på en flaska vin iaf   


OCh så fick jag spela upp några av mina låtar för henne. Hon tyckte att jag hade en väldigt bra röst, så det var ju superkul! Jag behöver höra det. Bli peppad, få nåt gjort!


To get it done!


Våga.


Våga ta ansvar.




Ovido - Quiz & Flashcards