KilroyWasHere2

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av kilroywashere2 - 5 februari 2011 23:43

Att avstå


kolhydrater


bekräftelse


en pojkvän med två barn....


"Vad du är stingslig"! T.


Ja,  jag planerar hur jag ska göra slut. Vill, vill inte.


När han blir glad av att jag ringer så känns plötsligt allt bra. Så enkelt. Sedan kokar jag när han ointresserat suckar och stönar i telefon nästa gång vi talar.


Eller när han i torsdags tyckte det var så skönt att vi inte skulle dricka nåt alkoholhaltigt under denn aförsta gi-fas, för att i går vara på väg att köpa en flaska. Bara för att ta nåt glas. Och idag funderar han på att göra som en väninna till mig, och inte dricka på sex månader. Han som tycker att jag dricker för mycket, och att han dricker  pga mig..! Borde han då inte välkomna att vi inte ska dricka? Jag tänker på igår när han var såå sugen på vin. Och nu skulle han kunna lova at tinte dricka på ett halvår. Gör det då! sa jag argt. Lova! Nej, det gjorde han inte men han skulle kunna menade han.


Eller hur han talar om vad han ska göra te x: i morgon ska jag på stan. Det betyder oftast inte att han ska på stan utan: eventuellt går jag på stan i morgon. Eller tex: jag ska vara varenda helg i fjällstuga nu framöver (upprepat tre ggr). Jaha du, sa jag. Ja och sen har vi varit där hittills 2 ggr av 5 helger och de kommande tre veckorna är uthyrda.


Det som sker är att jag inte tar honom på allvar. Han gestikulerar vilt och pratar övertygande och jag känner bara - jo visst.. "Man måste ju kunna ångra sig" säger han.


Jag blir tokig!


Ovido - Quiz & Flashcards