KilroyWasHere2

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av kilroywashere2 - 13 maj 2010 20:05

Regn och rusk men synnerligen gott humör.


Sov hos Exet. Vi tog en promenad till en livsmedelbutik och springer naturligtvis ihop med hans döttrar och mammans sambo. Lyckat! IV försöker jag vara lite hemliga med att vi börjat träffas igen...


Nåväl, vi får väl låtsas att vi umgås bara som vänner då kanske...


Lyckades ta mig till gymmet också och sprang på löpbandet i en halvtimme. Stort. Sedan efter middagen, formligen vräkte jag i mig av pappas krusbärspaj till efterätt hos dem. Han hade lyckats se fel på dl och msk i receptet också, så den innehöll på tok för mycket socker! Men god var den ändå    


Jag ska iofs ha mens (nej den har inte kommit än...) men så sötsugen som jag har varit dessa dagar är inte normalt. Igår åt jag två och en halv kanelbulle tex. Jag brukar inte äta fikabröd överhuvudtaget! Så jag undrar lite om det har med medicinen  att göra...? Jag vet att jag gick upp rätt mycket när jag började med Cipralexen för två år sedan. Viktökning finns ju inte med bland biverkningarna, men efter att jag kikat runt på nätet så verkar det vara vanligt ändå.


(paus)


Okej, nu har jag undersökt lite på nätet om min nya medicin paroxetin, och det visar sig att det är rätt vanligt med viktökning. Så - hur göra?!

Att sluta medicinera är inte ett alternativ i dagsläget. Då återstår att kontrollera matintaget samt att motionera mera! Framförallt motionera mer!


Morgonpromenader före frukost. Så får det bli. Nu är det bestämt.


Väntar annars på att Exet ska ringa. Han är på middag med släkten. Vi ska dela på halva flaskan vin som blev över sedan middagen i måndags. Jag är så j-kla sugen! Det måstre ha med serotoninnivån att göra! Rött vin, bananer, mango är sådant jag blir sugen på särskilt i mensperioden.


Lillebror har varit här idag när jag inte var hemma då hans dator pajat och han lånat min. Det känns bra att har nyckel hit och kan komma och känna sig som hemma. Min lille vän   

Ovido - Quiz & Flashcards