KilroyWasHere2

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Dag 28

Av kilroywashere2 - 4 maj 2010 08:53

Ligger och drar mig i sängen , dricker kaffe och läser Att välja glädje av Kay Pollak. Jag ska snart gå på en av hans föreläsningar. Blev tipsad av min terapeut.


Läser just nu om projiceringar och känner att jag måste tänka till lite extra... En projicering handlar om att överföra något på någon annan/något annat. Om du tex blir irriterad så anser du kanske att det beror på en annan människas beteende. Inte på ditt sätt att hantera beteendet... Du överför skulden. Och kanske också känslan av irritation.


Hur som helst, så måste jag tänka till lite här för jag har en förmåga att ta på mig ansvaret och känna skuld över det mesta.... Det låter väldigt egocentriskt, och det är det nog också..


Andras beteenden har med dem att göra, inte med mig.....


Sedan kan man ju iofs inte heller avsäga sig allt ansvar.. Det jag gör påverkar alltid en annan människa. Det är viktigt att tänka på för människor med låg självkänsla, tror jag. Om man känner att man inte betyder något så berörs ju inte heller andra människor.


Men det gör de. Men man får se upp så man inte börjar göra saker endast för andras skull.. Jag har en släkting tex, och hon pratar ofta om hur hon måste börja tänka på sig själv och inte hela tiden göra saker för andras skull. Det intressanta med det hela är att hon kanske är den mest självupptagna person jag känner.. Hon har absolut ett gott hjärta, men tycker hela tiden att hon ställer upp så för andra och offrar sig. Och den uppfattning jag och jag vet flera andra har, är att så inte alls är fallet..!


Ganska intressant va..?


Jag tror att hon är så upptagen av vad andra mäniskor ska tror och tänka om henne att hon känner det som att hon hela tiden gör saker för andras skull.


Jag tror det är superviktigt att först se till att man mår bra själv. Det finns inte en möjlighet att räcka till annars. Och det finns INGEN som vill att vi ska däcka för deras skull. Det är bra att vara tydlig och klar med att man behöver ha sin tid med boken, på gymmet, med terapeuten, med sina vänner, som ett enkelt exempel på att ta hand om sig själv.

 
 
Ingen bild

Love

4 maj 2010 09:48

Hejsan!
Hittade hit och har läst hur du kämpar mot ångest och deppresion. Eftersom jag har en vuxen dotter med samma jobbiga problem vet jag vad du går igenom. Känner i alla fall att du är på rätt väg för du har stor insikt i din sjukdom och många kärleksfulla människor omkring dig.
Kul att du spelar munspel, låter säkert bra och ger dig glädje. Hoppas nya medicinen kommer att hjälpa och en dag kommer du att kunna släppa den men var rädd om dig och sköt om dig.
Sänder en kram och lycka till med allt.
Love.

 
l

l

4 maj 2010 15:29

Lycka till med allt!

http://louisebohman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

camilla larsson

4 maj 2010 16:54

hej läste att du lider av depression, ångest det gör jag med

Hör gärna av dej

 
Johanna

Johanna

4 maj 2010 18:15

mycket bra skrivet :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kilroywashere2 - 28 juni 2011 00:27

What a day! Tack gode gud att att Å också går utbildningen, annars hade jag kännt mig helt torsk ensammen! Men efter att ha suttit lite vid datorn nu på kvällen så har en hel del sattt sig..!   Skrutten 21 år. Älskar dig och saknar dig! U and me ...

Av kilroywashere2 - 26 juni 2011 23:02

Jag har överlevt midsommar och föregående vecka. Sovit en hel del till slut. Tack och lov.   Denna vecka går jag en sommarkurs i musikproduktion. Kostar mig mycket pengar så jag hoppas att det är värt det. Jag ska göra mitt bästa!   Just i de...

Av kilroywashere2 - 7 juni 2011 10:55

Vaknade tidigt som jag har gjort på sista tiden, men lyckades somna om och sov ända till tio. Härligt. Behövligt efter gårdagens jobb då P fick åka till akuten efter att ha ramlat ur sängen under natten. Allt gick bra men det var trots allt stressigt...

Av kilroywashere2 - 5 juni 2011 03:19

is not my place to be.   T har ringt som en galning. jaq svarade en gång, sa att jag sov, vi sa hejdå men sen ringde han oavbrutet. Sade på svararen att det var konstigt att jag inte ville prata när han gick förbi mitt hus.   han villju inte ...

Av kilroywashere2 - 1 juni 2011 23:51

Jag skulle kunna skjuta studenterna.   Livet är så jvla orättvist. Varför fick inte Skrutten uppleva sin student?   Ett evigt VARFÖR? Lönlöst.   Igår fick jag massage. Kan du massera bort min ångest frågade jag Lena, massösen?   Det k...

Ovido - Quiz & Flashcards