KilroyWasHere2

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av kilroywashere2 - 3 juni 2010 12:04

Har varit och kollat tänderna på morgonen. No problems. 560 spänn för 25 minuter.... Ja ja... Jag lägger ju inte mer på tänderna på ett ochh ett halvt år nu. Förhoppningsvis.


Har sedan legat på sängen med datorn. Skickat lite vänförfrågningar på facebook - min nya hobby   


Det är ganska bra att jag ägnar mig lite åt att ta kontakt med gamla vänner...det finns en risk att jag kan bli en bitter människa. Efter Skruttens död. Efter att ha haft vänner som inte hört av sig. Hört efter hur kjga mår. Men jag kan ändå ha kontakt med dem på facebook kanske... Det är inte lätt att stödja  eller förstå en människa i sorg, har jag förstått. Men de människorna är ju inte heller längre några av mina närmasta vänner. Och inte vänner in real life heller.


Under tiden Skrutten var sjuk så mejlade jag många och beskrev hans sjukdomssymtom, eftersom läkarna inte visste vad som var fel... Inte förrän tre dagar före hans död fick han diagnosen elakartad tumörcancer. Då var det försent.


Ingen av dessa sk vänner har hört av sig sen för att höra hur det gått. De vet inte om att han gick bort. Vänner som jag delat lägenhet med... En gammal vän är numera hjärtkirurg och han hörde visserligen av sig för att höra hur allt gick. Jag skrev att han lillebror tyvärr gått bort. Han hörde inte av sig mer. Inte ens ett - jag beklagar.


Man kan göra sorgen så mycket lättare att bära bara genom en kram, en förstående och varm blick, genom att höra av sig. Man orkar inte planera, inte säga vad man ska göra i morgron. Ställer någon nåt krav så känns det som att allt rasar.


Det är nog svårt att förstå att världen fortsätter sin vanliga lunk trots att det bästa man ha gått bort! Otroligt provocerande!


..................................................

....................


Har skickat vänförfrågan till två av Skruttens vänner. De hade bilder från studenten utlagda. Den student som Skrutten skulle ha varit med på. De såg glada ut.


Fy fan..... Så orättvist.


Jag hatar dem. Jag hatar dem. Jag hatar dem.


Nej det gör jag väl inte. Men jag blir förbannad på livet.


Livet....

Ovido - Quiz & Flashcards