KilroyWasHere2

Alla inlägg under juni 2010

Av kilroywashere2 - 10 juni 2010 08:51

Mycket härligt väder idag. Känner att jag kan peppa mig själv iaf, trots att jag känner mig trött och hängig. Har nog vaknat lite för tidigt men får väl lägga mig och sova lite i solen.


Ska åka med T till stugan vid sjön. Det är fint där, lär ska hjälpa honom att skrapa huset men det kan vara skönt att göra nåt också.



Har förresten skrivit texten till en halv blueslåt på svenska här på morgonen!! Jag ska baske mig få till nå bra!!



Av kilroywashere2 - 10 juni 2010 00:13

Det är underligt när det gäller min trötthet.. - jag är förvånansvärt pigg när jag jobbar, i jämförelse med när jag är ledig...!


Jag träffade iofs en av de andra assistenterna idag som sa att hon också är så otroligt trött när hon är ledig. Och jag vet att den tredje också känner så...


Hmmmm......


Dags att byta jobb... Snart semester dock; mindre än en vecka kvar


Repade med badent igår. Gick rätt skit. Men känner efter det ett jklar anamma - att nu ska jag börja repa på egen hand också. Både sång och munspel. Ska skriva egen låt till nästa gång. Ska bli så bra så killarna kommer att baxna!!! Sådeså!


Munspelmicken från USA anlände idag! Jippi! Och pappa ska betala den!

"Jag har ju sagt att jag ska göra det", sa han när jag försökte säga att han inte behövde stå för hela kostnaden. Bra ändå, för har lite ont om pengar denna månad.


Känner mig också stressad över att jag inte mår så bra längre.... att jag är trött, nedstämd, irriterad. Har varit det i en vecka nu. Kanske pms...? Men hade hoppats på att den inte skulle vara så märkbar längre efter jag bytt medicin......


Läste information om Rosenterpi som jag varit på två ggr nu, och därstod att det inte var lämpligt om man åt psykofarmatika! Hmmm, det skulle hon kanske ha berättat om, kan man tycka.....?


I morogn kommer Väninna J hit på kvällen. Vetg ej hur T ("Exet") kommer att reagera på det. Vet att han inte tycker vi ses tillräckligt ibland, och denna vecka blir det lite mindre då jag jobbar en del, plus att jag ska gå ut på lördag och gästartista när vänner spelar på en pub.... Han vill inte följa med och det är nog bäst eftersom vi inte dragit jämnt förrut när alkohol varit inblandad....


Känner inget direkt sug efter vin iallafall. Bra.


Orolig för lillebror som slutat praktiken hos morbror. vad ska han göra nu. Är lite sur på T som halvt om halvt lovat honom sommarjobb men sedan verkar det inte bli nåt....


Av kilroywashere2 - 8 juni 2010 21:54

Jag är mardrömstrött.


Senaste dagarna vill jag bara sova. OSver på natten, sover på dagen.


Har precis kommit hem från ett rep. Det gick inget bra. Jag sjunger kasst. Inspelningen vi gjorde låter jag skit på.


Jvla skit allt.


Nu åker jag hem till T och fikar. Konstant hungrig.


Igår fick jag låna pengar av T och köpte joggingskor. Vi tog oss även iväg en runda. Idag har jag varit och styrketränat.


träffade en klasskompis från gymnasiet. Vi umgicks en del utanför skolan också. Det känns alltid skumt och ångestfyllt att träffa dem från förr....


Pms......


PS. Spelningen i lördags gick bra.

Av kilroywashere2 - 4 juni 2010 01:16

Fy vad sent det är...


Jag har mått sämre än på länge denna kväll. Rastlöshet, kryp i kroppen, ångest, irritation. Antar att det är mycket pga. pms...


Och kanske av Rosenterapin jag var på i em. Får ta mer om det sen ska sova nu.


Var hos T i kväll och vi hade en ok diskussion. Ett litet gräl som ändå slutade i något bra.


Fy det är läskigt med nära relationer   


I morgon - jobb! Pjuh...  


Av kilroywashere2 - 3 juni 2010 12:04

Har varit och kollat tänderna på morgonen. No problems. 560 spänn för 25 minuter.... Ja ja... Jag lägger ju inte mer på tänderna på ett ochh ett halvt år nu. Förhoppningsvis.


Har sedan legat på sängen med datorn. Skickat lite vänförfrågningar på facebook - min nya hobby   


Det är ganska bra att jag ägnar mig lite åt att ta kontakt med gamla vänner...det finns en risk att jag kan bli en bitter människa. Efter Skruttens död. Efter att ha haft vänner som inte hört av sig. Hört efter hur kjga mår. Men jag kan ändå ha kontakt med dem på facebook kanske... Det är inte lätt att stödja  eller förstå en människa i sorg, har jag förstått. Men de människorna är ju inte heller längre några av mina närmasta vänner. Och inte vänner in real life heller.


Under tiden Skrutten var sjuk så mejlade jag många och beskrev hans sjukdomssymtom, eftersom läkarna inte visste vad som var fel... Inte förrän tre dagar före hans död fick han diagnosen elakartad tumörcancer. Då var det försent.


Ingen av dessa sk vänner har hört av sig sen för att höra hur det gått. De vet inte om att han gick bort. Vänner som jag delat lägenhet med... En gammal vän är numera hjärtkirurg och han hörde visserligen av sig för att höra hur allt gick. Jag skrev att han lillebror tyvärr gått bort. Han hörde inte av sig mer. Inte ens ett - jag beklagar.


Man kan göra sorgen så mycket lättare att bära bara genom en kram, en förstående och varm blick, genom att höra av sig. Man orkar inte planera, inte säga vad man ska göra i morgron. Ställer någon nåt krav så känns det som att allt rasar.


Det är nog svårt att förstå att världen fortsätter sin vanliga lunk trots att det bästa man ha gått bort! Otroligt provocerande!


..................................................

....................


Har skickat vänförfrågan till två av Skruttens vänner. De hade bilder från studenten utlagda. Den student som Skrutten skulle ha varit med på. De såg glada ut.


Fy fan..... Så orättvist.


Jag hatar dem. Jag hatar dem. Jag hatar dem.


Nej det gör jag väl inte. Men jag blir förbannad på livet.


Livet....

Av kilroywashere2 - 1 juni 2010 21:48

Blurk! Måste göra nåt åt mitt utseende... Har faktiskt gått med i Facebook, och bla blivit vän med min syster samt en vän som har foton av mig utlagda. Snälla nån!


Jag har trott att det ser ok ut om jag drar ihop mitt hår i en hästsvans om det ej är nytvättat men se det gör det INTE! Skulle vara bra om jag tog mig till frissan snart också. Mitt hår mådde topp när jag åt vitaminerna Den Stora Hårkuren, så det kan vara bra att börja igen.


Har mått ok annars idag. Förkylningen på väg att passera, tror jag. T var nu istället jättedålig.


Jag börjar kl sju i morgonbitti. Jippi......   


Inget rep med bandet ikväll. Skönt. Har varit med syrran och brorsan. Tårta och promenad. Sedan ätit korv med tunnbröd tillsammans med lillebror.


OCH ..... - tvättat fönstren mot gatan!!


Stort.......


God natt, god natt!

Av kilroywashere2 - 1 juni 2010 16:22

Vilken stress av det vackra vädret... Vill mest vara inne...


Ska nu gå en sväng. Tårta hos syrran strax som flyttat hem igen =) Bäst att promenera lite innan..


Vet ej om rep hägrar med bandet ikväll. Verkar vara problem med nyckel... Vill helst inte.


Är inte på topphumör. Fick be T om ursäkt för jag varit så snäsig.

Av kilroywashere2 - 1 juni 2010 12:35

Förkylningen har utveklats till nån sorts ögoninflammation. Ögonen varar och svider. Fräscht. Det går väl över..... Jobbigt att uppsöka apotek...


Vackert väder och antihistamintabletter... Hmmm, är inte på ett strlande humör nej...


Väntar på att pappa ska komma. Kanske en fika....


BOrde tvätta fönstren..


Borde, borde...


Åh jag är så trött..!

Ovido - Quiz & Flashcards