KilroyWasHere2

Alla inlägg den 7 april 2010

Av kilroywashere2 - 7 april 2010 22:50

Detta är viktigt för att jag ska må bra:


  • sova på regelbundna tider
  • äta mångsidigt och hälsosamt - kan lära mig mer här
  • yoga, meditation
  • träna
  • skriva dagbok - blogg
  • endast små mängder alkohol
  • musik

Jag tror Mia Törnblom har bra tips för vad man kan ta fasta vid varje dag: nåt man är tacksam över, nåt man behöver hjälp med... ska  nog kolla upp det. Kanske nån har nåt tips?


Idag har jag iallafall: promenerat mycket, varit hos terapeuten, försökt hjälpa lillebror, startat blogg (!), förberett lite inför spelningen.


Har inte ätit så bra kanske..borde definitivt rensa ut allt som rör sig i kylskåpet   


När jag handlade mat idag, så försökte jag välja så mycket ekologiskt som möjligt. Men det är ju rätt mycket dyrare.... Jag var på en föreläsning om olika tillsättningar i maten med Tommy Svensson (mycket bra) och känner att det är viktigt vad vi stoppar i oss! Se: http://www.utbildningscenter.se/


Näe, nu är det läggdags, det här med bra sovtider kanske bli lättare sagt än gjort men, men....

Av kilroywashere2 - 7 april 2010 21:57

Jag försöker fixa allt inför spelningenpå fredag. Det är ingen stor grej, men vi kommer spela i byn jag kommer ifrån med alla släktingar på plats så det kan vara nog så jobbigt.


Det mest jobbiga är nog att ordna allt det praktiska omkring så att alla blir nöjda dessutom! Usch, jag tycker inte om att befinna mig i situationer där jag lätt kan bli kritiserad..Och ändå är det vad jag håller på att utsätta mig för när det gäller musiken. Jag tycker så mycket om det att jag får stå ut med misslyckanden!


Så försöker jag att tänka...


MEDICIN... med detsamma..

Det är snart två år sedan jag började med Cipralexen. Det funkade bra i början, men effekten har avtagit och nu håller jag på att trappa ner. Det som känns är att jag blir lätt arg och irriterad. Jag dryftade detta med terapeuten idag som sa att det kanske är för att jag ÄR arg som jag blir arg. Kanske medicinen har hjälpt mig att trycka undan vissa känslor. Det är inte farligt att visa sig arg. Eller att säga ifrån.


Men det är svårt när man har en bild av sig själv som snäll, och när den bilden känns viktig att upprätthålla.  


Man kan vara snäll och ändå säga ifrån. 


I morgon- jobb. IV behöver inte åka till grannstaden som var tänkt.. (jobbar som personlig assistent...För tillfället. Kommer attskriva mer om det..)

God natt!


Av kilroywashere2 - 7 april 2010 19:36

Sprang ner till centrum i sista sekund för att köpa batterier. Stötte på en gammal kollega, och grips först av lite panik. Men det går bra, varför skulle det inte göra det..? -Hur är det? - Jo bra, säger jag, och tänker att jag behöver inte berätta. -Kämpar på, skulle jag ha kunnat sagt, men känner inte att vi behöver göra annat än att kallprata lite. Han är lyckligt kär iallafall och sambo sedan ganska länge. Förut mådde han skit då fd. frun ville separera. Saker och ting ändras.


Vi pratade om en annan fd kollega också, som jag stötte på igår, och som är nykär. Han förlorade sin fru i cancer för några år sedan. Jag hoppas att nya relationen kommer att bli bra för honom.


Ja, hursomhelst, så hittade jag iallafall vad jag behövde men upptäckte att jag glömt plånboken hemma när jag skulle betala! Detta är INTE första gången det händer. Så det slutade med att jag fick be kollegan om ett litet lån. Pinsamt. Tror inte det var så uppskattat heller. Förde över pengar till honom så snart jag kom hem, och nu har jag ju batterierna!


Det är svårt att vara snäll flicka...


Jag funderar hur andra hade gjort..... Jag behövde verkligen batterierna till jag skulle träffa bandet ikväll....

Av kilroywashere2 - 7 april 2010 17:44

Första inlägget. Dag 1.


Jag har bestämt mig för att kämpa emot depressionen. Det har jag iofs gjort länge, men nu ska jag gå mer systematiskt tillväga. Jag SKA må bra. Orkar ite känna ångest och bedövelse längre!


Jag kommer att ta små steg, jag har redan börjat, och de kommer att finnas här på bloggen, som främst kommer att fungera som en dagbok för min egen skull. Den är en del i min väg mot att må bra.


Idag har jag:

  •  försökt få min bror att komma ur sängen genom att ringa
  • kontaktat hans kurator för att kolla så att han går och även för att utrycka min oro
  •  gått till terapeuten för en timmes samtal. Det känns som att jag håller på att nå någon sorts kärna nu.
  •  hämtat ut Harp Commandern som jag beställt från USA. 774 kr i tull och leverans! Bra att det är fixat dock! (http://www.holmeseng.com/index_files/Page2663.htm)
  • lånat självhjälpsböcker på bibblan:

       Att hjälpa sig själv av Dave Pelzer

Att välja glädje av Kay Pollak

Gimtar från himlen av Trudy Harris

Kärlek i cancerns tid av Anders Sundin      


Det känns trevande detta men jag kommer att söka en struktur för att hålla både mig själv och skrivandet på banan.


Jag läste självbiografin Övergiven av Anya Peters i helgen som jag varmt rekommenderar. Mycket gripande om skuld och skam och behovet att höra hema någonstans. wanderingscribe.blogspot.com


Nu ska jag se hur Harp Commandern funkar.. Usch jag är så ointressarad, det ska bara låta bra när jag spelar munspel, det känns som överkurs när jag även ska fixa och trixa med ljudet. Vilket tydligen är hälften av en munspelares utövande. Det känns väldigt bra att äntligen tagit mig i kragen och lyckats beställa den.


...jag jobbar mot mitt mål att kunna syssla med musiken... rösten som säger att jag inte orkar, inte kan blir svagare och svagare...


Jag ska träffa grabbarna i bandet senare för att snacka ihop oss om giget på fredag.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards