KilroyWasHere2

Alla inlägg den 16 april 2010

Av kilroywashere2 - 16 april 2010 23:33

Nu har jag kommit hem. I hyfsad tid. Och endast ett halvt glas vin till middagen och sedan inget på krogen. Känner mig extremt slut i kroppen och i huvudet efter denna dag. Ingen hit att stå på en trång pub bland berusade människor heller.


På middagen ikväll blev jag vid ett tillfälle så ruskigt förbannad på en kompis kompis. Sån j-kla besserwisser. Och det blev ju pinsamt eftersom jag rodnade av ilska. Snacka om att överreagerade. Och jag hade ju rätt, så inte behövde jag känna så egentligen. Jag räddade situationen genom att varna honom för min pms, så det blev skratt istället. Blä, sen var jag förstås ändå irriterad på honom, och inte hjälpte det att han ska ta på en hela tiden heller. Kram och stryka på armen och kladdelikladd. Blä.


Ringde lillebrorsan som ska hjälpa sin pappa, min styvpappa med flyttlasset i morgon. Han var INTE intresserad av att prata som vanligt. Det är så jobbigt när han bara säger att han inte mår bra men sen vill han inte ha någon hjälp. -Fråga inte, säger han och lägger oftast på luren.


Ja ja... Han har kommit under vård nu iallafall..


Får se om jag hinner med någon promenad i morgon före jobbet. Tror det blir svårt att ta sig ur sängen..


Ha det gott.

Av kilroywashere2 - 16 april 2010 18:24

Det gick bra hos läkaren (som är allmänläkare men hon rådfrågade en psykiatriker). Vi kom fram till att jag ska byta till ett annat SSRI-preparat, kommer inte ihåg vad det heter nu, som visat sig varit mer effektiv mot ångest. Det visade sig när jag gjorde en sk skattning, där man får snabbt kryssa i ett frågeformulär om sitt mående, att min depression var måttlig medan jag hade precis över gränsen till svår ångest.


Och den har jag nog levt med i många, många år....


Jag ska börja äta den till veckan eftersom jag kan få förvärrad ångest av den i början vilket ej är så lämpligt nu när jag har min högst älskade pms-period - NOT!


Läkaren skrev även ut en halvtimmes promenad per dag på recept   


Nu har jag lite brådis: har tvättstugan, städar toa och ska ju iväg på middag!


Bra hos pappa idag, som berättade lite om hur hans farmor och farfar varit. Det kändes bra, det finns annars en spärr att prata om mer personliga saker mellan oss..


Och så ortobionomi-behandling (http://www.alternativmedicin.se/sok/Beh-110.htm) i en timme och sedan var till att åka hem och sussa! Helt slut.

Ingen träning idag men dock friskvård.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards