KilroyWasHere2

Alla inlägg den 15 april 2010

Av kilroywashere2 - 15 april 2010 23:52

Nej men! Hittade denna som jag mycket väl kommer ihåg att jag såg när det begavs sig och som jag ofta har pratat om. Skrattade så jag tjöt vill jag minnas. Kul!

Av kilroywashere2 - 15 april 2010 22:45

Bra avslutning på Dag 9...


Känner mig nöjd över passet på gymet.  Och nu efteråt har jag tittat lite på teve. druckit rooibos och rensat och kastat papper som varit kvar sedan gymnasiet! Gamla prov i matte, engelska och spanska! Fast även något jag skrivit som jag ska använda till en sångtext   


Jag har alltid haft svårt för att kasta eller göra mig av med saker överhuvudtaget. Det känns som att kasta en del av sig själv.


Nostalgisk.


Tack vare att jag flyttat en hel del och även bott utomlands, så har det inte blivit alltför mycket ändå plus att jag numer försöker lära mig att inte fästa mig för mycket vid döda ting! Och att när man kastar så rensar man även upp i sig själv!


Igår bestämde jag mig definitivt för att skänka bort mitt gamla piano till lillkusinen, om de nu vill ha det. Jag fick det när jag var fem år och nu står det mest och pryder en del av vardagsrummet, eftersom det är helt ostämt. Jag har dessutom köpt ett bra digitalt piano nyligen, så endast av affektionsvärde står det det gamla där. Känns jättebra, för det är mest förknippat med att jag inte fick öva som tonåring, och på något ställe vi bodde på, så fick det inte ens plats.




Pratade med pappa idag igen, det blev aldrig så att jag åkte dit. Jag fråga om han inte undrade över hur det gått på spelningen, och han sa lite generad att det skulle han till att fråga. Det känns bra att jag ifrågasatte. Men det är en av de saker som är bra med honom, att jag törs göra det utan att själv bli kritiserad. Pga av det alltså.


Som med morsan som jag har brutit kontakten med..


I morgon ska jag till läkaren för att diskutera medicineringen.. Jag vet inte var jag står själv i dagsläget - fortsätta eller trappa ner...? Har tagit till mig vad Therese har skrivit som kommentar på tidigare inlägg.


Sedan styrketräning och sedan massage. Därefter antar jag att jag hälsar på pappa och på kvällen ska jag äta middag med gamla vänner som jag ändå tycker jag kan försöka hålla kontakten med... Känner väl inte att vi har så mycket gemensamt längre men det handlar om att gå ut och kolla på ett band.. Jag ska inte dricka något alls. I helgen väntar 28 timmars jobb på två dagar.


Och så måste jag få i mig grönsaker i morgon också. Ingenting av det idag! Och en frukt bara..


Måste bara få säga att det är en stor befrielse att komma till insikt om att jag pga av depression inte orkat göra mer av mitt liv än jag gjort! Jag har burit så mycket skam över att inte ha lyckats komma någonstans vad gällande karrär.. Jag var duktig i skolan och har försökt plugga vidare men någonstans har det alltid tagit stopp.


Jag har mått så j-kla dåligt perodvis alltså. Och det är inte meningen att man ska må så! Jag har fixat mycket trots att jag mått som jag har mått, kan man säga.. Så kan man se det istället..


Jag försöker peppa mig själv lite. Ha lite sympati för mig själv. Det bor en elak kritiker inom mig som huserat där sedan barnsben.


Och hon ska inte få ta en sådan stor plats längre...


Ha det bra så länge! Kram!




Av kilroywashere2 - 15 april 2010 18:51

Jag undrar verkligen varför det är så svårt, när man vet innerst inne vad som är bra för en, att göra som man vet man borde....


Klockan måste ha varit över i fyra iatt när vi äntligen lade oss styvpappa och jag. Vi hade då suttit uppe och pratat om lillebror Han som fattas oss, slökollat på Blues Brothers, försökt lira lite bas och gitarr. Jag fick en minimixerbord som varit lillebrors. (Han var bland mest musikaliska man kan tänka sig).


Shit, nu har äggen kokat i tjugo minuter!


Ekologiska ägg... Har annars ätit halvt hemmagjord pizza idag, druckit kaffe och läsk. Jag dricker aldrig läsk i vanliga fall så om det händer nån gång så... Men den hälsosamma linjen kan man ju undra vart den tagit vägen...


Nåja, får väl se detta som en inskolningsperiod   


Ska göra mig redo för att gå ner på gymet för en timmes body balance, en mix av yoga och tai-chi bla. Skulle egentligen ha gått på step-passet men det var vi inte i form för idag, nej.......


Återkommer senare...


Av kilroywashere2 - 15 april 2010 18:46

Tack för inläggen - Coz för hjälpen med youtubeklippen, Therese för ditt stöd och fina ord. Du skriver bra du med! Jåwnnå för du också tror att han hade ett finger med i spelet! OCh Tanten för uppmuntrande ord.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards