KilroyWasHere2

Alla inlägg den 13 april 2010

Av kilroywashere2 - 13 april 2010 22:59

Blurk, vilken dag. Tjejen jag jobbar som hos assistent hos, kallade mig för pms-monster..   - och det kan nog stämma! Jag fick inte mycket sagt på hela dan, kände mig väldigt sammanbiten och -  förbannad.. Jag antar att pms:en påverkar mig så kraftigt nu för att jag håller på att trappa ner på cipralexen..


Innan jag började äta den på heltid så var det tal om att jag skulle äta en mindre dos just inför mensen, eftersom jag mår så dåligt då: blir arg, trött, deppad, får ångest.


På fredag ska jag till läkaren så får vi se vad som sker.. Jag vill försöka må bättre på naturlig väg nu.. Nisse Simonsson, som tidigare nämnts i bloggen, pratar om att motion är mer effektivt i längden än antidepp-mediciner. Även om han underströk att det var vikitgt att äta tabletterna om läkare föreskrivit det! Detta från när han framträdde i SVTs Fråga Doktorn nyligen.


Det är väl bara det att det är lite enklare att svälja ett piller än att ta sig på en träningsrunda!  Inte sant? Speciellt när man helst vill dra ner rullgardinen och glömma världen.


Jag har faktiskt diskat nu på nattkröken efter att jag kommit hem. Det kommer jag att må bra av i morgon.


Har tittat lite i Kay Pollaks Att välja glädje idag; om att ställa sig frågan Kan jag välja att känna lycka/glädje nu? vid olika tillfällen under dagen. Eller bara: kan jag välja att må lite bättre just nu? om det andra känns för omöjligt. Det känns som något jag vill testa.



Pappa ringde idag igen. Han vill hjälpa mig att byta däck på bilen. Det är snällt. Jag ska samla mod att fråga honom varför han inte frågat mig hur det gick på spelningen i fredags.. Kanske nåt man kan skita i, men det känns som en repris detta med att han inte har velat komma på olika saker jag deltagit i. Förmodligen gav jag upp och inbillade mig själv att jag inte ens ville att han skulle komma.



Jag ringde även lillebrorsan som inte ville bli störd och absolut inte ville prata - hejdå! Fasiken, det är som att banka huvudet mot en cementvägg att prata med honom!  (Han har iallafall fått sin diagnos nu så att vi kan få hjälp).


I morgon är det städning som gäller och så ska jag åka till mina bröders pappa som snart ska flytta utomlands. Det kommer att bli tomt. Hoppas han kan titta på min bil och se vad som felar. Ska ju besiktiga snart.


Funderar på om jag ska sova över där. Då lär vi dricka vin... Egentligen vill jag inte.. jag blir så trött på mig själv.... Suck.


Har ätit bra idag igen, inget onödigt sött. Undrar om jag borde ha en plan inför morgondagen.....Ska träna, ser tom fram emot det. Och rensa kylskåpet.. Oj, vad knäpp texten blev -ha ha!

Bäst jag slutar!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards