KilroyWasHere2

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Dag 22

Av kilroywashere2 - 28 april 2010 22:06

Hej, vill först visa buketten jag köpte idag i blomsterbutiken där syrran praktiserar och som hon gjorde åt mig. Med symbolik dessutom:

 


De vita rosorna upptill symbolisera det nya som föds i mig, mina nya insikter kanske. Och den cerisa gerberan är urkraften som ger mig styrka. Dessa strävar uppåt. Sedan det gröna och grönvita symboliserar ringarna på vattnet, så att säga. Effekten av det jag åstadkommer.


Fint va?


För övrigt är jag sååååååååååå trött! Blir stressad över det som vanligt. Har nu tagit mig ett glas vin och satt mig vid datorn efter en fullmsmäckad dag:


Två timmars samtal med assistansförmedlingen om min arbetssituation. Mycket peppning - bra! I morgon väntar samtal med P om hur jag upplever det. Lite nervöst. Tycker verkligen inte om att ställa människor till svars... eller tala om att jag inte accepterar vissa saker. Sätta gränser helt enkelt..


Efter det gick jag till kosmetikabutiken jag var till när jag fick en panik/svimningsattack för ca två månader sen. Jag har inte varit dit sen dess, men tog nu modet till mig att gå dit och handla över disk. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt att diskutera hudvårdsprodukter eftersom jag har haft problem med hyn. Nu sa tjejen bakom disken att jag måste ha fått bukt med mina problem eftersom jag såg ut att ha en fin hy!!! Åh, det var toppen att höra! Och det kan jag säga är mycket tack var Cipralexen (antidep.).


Sen är det klart att jag blev trött av anspänningen att gå dit.


Efter det var det dags för besök hos terapeuten och jag berättade allt jag företagit mig de senaste tre veckorna, vilket är rätt mycket. Bla startat denna blogg   


Efteråt, hem och ett trekvarts samtal med arbetskollega, sedan snabbt iväg på gymmet och därefter iväg på ett sk. blueskafé för träff med moster (bitchkusinens mamma   ). Och därifrån kommer jag nu..


Skulle ej ha frågat henne hur hon har det i sin relation för vi blev ståendes i nästan en timme utanför fiket efter det stängt; hon pratandes och jag lyssnandes.... Men hon kan lyssna så bra på mig när det gäller, så jag tänkte att jag får ta det. Låter kanske ego men ibland är otroligt jobbigt att lyssna till andras problem när man har fullt fokus på att klara av sina egna. Och jag kan tycka så väldigt synd om en människa att jag liksom glömmer bort att skydda mig själv lite. Eller vet inte hur man gör kanske. Så ofta får jag stänga av helt, för jag orkar inte bära på andras bekymmer. Jag tar dem så personligen.


Fy nu är jag nästan medvetlös av trötthet tror jag. Tredje dagen jag äter den nya medicinen, och inga märkbara effekter eller bieffekter. Möjligtvis en viss rastlöshet, som tydligen kunde uppkomma.. Den heter Paroxetin och jag ska äta halv tablett första veckan (10 mg) för att sedan gå upp till hel. I morgon ringer läkaren för att höra hur jag mår.


Funderar förresten en del över valborgsfirandet så jag ska hem till kompis med pojkvän och har nu fått veta att de som kommer i övrigt är ett par till. Ev nån fler. Kul med två par.... JAg brukar skita i sånt men det andra paret är inte så där JÄTTEroliga och min kompis är supernykär i sin kille så man kan ju förstå hur kul det kan bli...


Jag hade tänkt sova över där (de bor på landet) men tror jag tar bilen hem.




 
 
Catharina

Catharina

3 maj 2010 17:46

Måste bara få fråga om du också svimmade innan du fick din ångest? Jag svimmade helt plötsligt för 1 vecka sedan och fick efter det en ruskig ångest inför att svimma igen. Fick Citalopram och Sobril utskrivet i fredags men mår ännu sämre tycker jag. Sobril 5mg hjälper dåligt. Tar en halv Citalopram i 1 vecka nu och ökar till en hel sen. Vet du om man mår ännu sämre då eller? Läs gärna min blogg och kommentera. Kram

http://mammize.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kilroywashere2 - 28 juni 2011 00:27

What a day! Tack gode gud att att Å också går utbildningen, annars hade jag kännt mig helt torsk ensammen! Men efter att ha suttit lite vid datorn nu på kvällen så har en hel del sattt sig..!   Skrutten 21 år. Älskar dig och saknar dig! U and me ...

Av kilroywashere2 - 26 juni 2011 23:02

Jag har överlevt midsommar och föregående vecka. Sovit en hel del till slut. Tack och lov.   Denna vecka går jag en sommarkurs i musikproduktion. Kostar mig mycket pengar så jag hoppas att det är värt det. Jag ska göra mitt bästa!   Just i de...

Av kilroywashere2 - 7 juni 2011 10:55

Vaknade tidigt som jag har gjort på sista tiden, men lyckades somna om och sov ända till tio. Härligt. Behövligt efter gårdagens jobb då P fick åka till akuten efter att ha ramlat ur sängen under natten. Allt gick bra men det var trots allt stressigt...

Av kilroywashere2 - 5 juni 2011 03:19

is not my place to be.   T har ringt som en galning. jaq svarade en gång, sa att jag sov, vi sa hejdå men sen ringde han oavbrutet. Sade på svararen att det var konstigt att jag inte ville prata när han gick förbi mitt hus.   han villju inte ...

Av kilroywashere2 - 1 juni 2011 23:51

Jag skulle kunna skjuta studenterna.   Livet är så jvla orättvist. Varför fick inte Skrutten uppleva sin student?   Ett evigt VARFÖR? Lönlöst.   Igår fick jag massage. Kan du massera bort min ångest frågade jag Lena, massösen?   Det k...

Ovido - Quiz & Flashcards