KilroyWasHere2

Alla inlägg under april 2010

Av kilroywashere2 - 15 april 2010 18:46

Tack för inläggen - Coz för hjälpen med youtubeklippen, Therese för ditt stöd och fina ord. Du skriver bra du med! Jåwnnå för du också tror att han hade ett finger med i spelet! OCh Tanten för uppmuntrande ord.

Av kilroywashere2 - 14 april 2010 12:02

Hur gör du när du städar? Vad börjar du med?


Jag diskar oftast först om det behövs, och fixar köket. Därför är det oftast rätt okej där. Och på toaletten. De ställena är likosm viktigast.


Men sovrummet då? Där har jag alltid kaos... Där som det är meningen att man ska ladda batterierna och finna ro! Så nu ägnar jag mig åt oredan här till att börja med, medan jag lyssnar på Cheryl Cole. Tror hon var på Skavlan i fredags (9/4) men har inte sett det.


http://www.youtube.com/watch?v=r8cRsvvCQRw&feature=PlayList&p=40DAD4CB925472BE&playnext_from=PL&playnext=1&index=2



..varför kommer inte videon upp bara adressen..



Aha, tack COZ!

Av kilroywashere2 - 14 april 2010 11:06

Blir gaaaalen, just som jag var på väg att avsluta ett låååångt inlägg så bestämmer sig datorn för att konfigurera uppdateringar!!!! Allt borta! VA?!!! grrrrrrr...


(Kay Pollak) Kan jag välja glädje nu..? NÄE! Jag är suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur!


Precis när jag höll på att skriva om min lillebror som gick bort, så - poff! Skulle inte förvåna mig om han har nåt med det att göra! När jag skulle gå in på Smileys för att hitta nåt som skulle kunna beskriva min ilska (se ovan) så faller min blick på denna:   ! Och jag lovar att det ser ut som honom! Som Skrutten (som jag kallade honom, ej alltid så uppskattat). Han skrattade så ibland, axlarna som liksom studsade upp i takt!


Kan jag välja glädje nu...? Jo, det kan jag. Jag blev tom. glad!


Av kilroywashere2 - 13 april 2010 22:59

Blurk, vilken dag. Tjejen jag jobbar som hos assistent hos, kallade mig för pms-monster..   - och det kan nog stämma! Jag fick inte mycket sagt på hela dan, kände mig väldigt sammanbiten och -  förbannad.. Jag antar att pms:en påverkar mig så kraftigt nu för att jag håller på att trappa ner på cipralexen..


Innan jag började äta den på heltid så var det tal om att jag skulle äta en mindre dos just inför mensen, eftersom jag mår så dåligt då: blir arg, trött, deppad, får ångest.


På fredag ska jag till läkaren så får vi se vad som sker.. Jag vill försöka må bättre på naturlig väg nu.. Nisse Simonsson, som tidigare nämnts i bloggen, pratar om att motion är mer effektivt i längden än antidepp-mediciner. Även om han underströk att det var vikitgt att äta tabletterna om läkare föreskrivit det! Detta från när han framträdde i SVTs Fråga Doktorn nyligen.


Det är väl bara det att det är lite enklare att svälja ett piller än att ta sig på en träningsrunda!  Inte sant? Speciellt när man helst vill dra ner rullgardinen och glömma världen.


Jag har faktiskt diskat nu på nattkröken efter att jag kommit hem. Det kommer jag att må bra av i morgon.


Har tittat lite i Kay Pollaks Att välja glädje idag; om att ställa sig frågan Kan jag välja att känna lycka/glädje nu? vid olika tillfällen under dagen. Eller bara: kan jag välja att må lite bättre just nu? om det andra känns för omöjligt. Det känns som något jag vill testa.



Pappa ringde idag igen. Han vill hjälpa mig att byta däck på bilen. Det är snällt. Jag ska samla mod att fråga honom varför han inte frågat mig hur det gick på spelningen i fredags.. Kanske nåt man kan skita i, men det känns som en repris detta med att han inte har velat komma på olika saker jag deltagit i. Förmodligen gav jag upp och inbillade mig själv att jag inte ens ville att han skulle komma.



Jag ringde även lillebrorsan som inte ville bli störd och absolut inte ville prata - hejdå! Fasiken, det är som att banka huvudet mot en cementvägg att prata med honom!  (Han har iallafall fått sin diagnos nu så att vi kan få hjälp).


I morgon är det städning som gäller och så ska jag åka till mina bröders pappa som snart ska flytta utomlands. Det kommer att bli tomt. Hoppas han kan titta på min bil och se vad som felar. Ska ju besiktiga snart.


Funderar på om jag ska sova över där. Då lär vi dricka vin... Egentligen vill jag inte.. jag blir så trött på mig själv.... Suck.


Har ätit bra idag igen, inget onödigt sött. Undrar om jag borde ha en plan inför morgondagen.....Ska träna, ser tom fram emot det. Och rensa kylskåpet.. Oj, vad knäpp texten blev -ha ha!

Bäst jag slutar!

Av kilroywashere2 - 12 april 2010 23:11

Fy, idag har jag mått så dåligt att det nästan har varit skönt...! Jag har inte kunnat gjort annat än att jobba, vara Här-och-nu och känna att nu kan det bara gå uppåt!


Mormor ringde och bad mig stoppa två värktabletter i brorsans brevinkast på vägen från jobbet, eftersom han inte kunnat sova på länge. Hon lovade att ta ansvaret för att ringa och väcka honom i morgon också. Bra!


Jag har bäddat rent i sängen nu före läggdags och känner att på onsdag börjas det städa!


Jag har iallafall ätit nyttigt idag.. Och kännt mig lugn. Känner lite obehag över att ha tagit stor plats i fredags genom spelningen, men men.... lyssnar inte till de tankarna!


God natt!!


PS. Fy det är inte så kul att vara singel.. - men jag SKA inte gå tillbaks till honom. Jag tänker lite lita på magkänslan att jag handlat rätt.

Av kilroywashere2 - 12 april 2010 00:24

Jag följer INTE planerna....


Vaknade halvtvå idag, då mobilen dött och ej larmat. ÅNGEST.


Mitt hem är  totalt kaos och jag har kommit till det läget att jag undviker det t.o.m


Pappa ringde ikväll när jag var på middag hos moster (inkl vin), men frågade inget om hur det hade gått på spelningen i fredags. Jag hade bett honom att komma, men han ville inte och mycket riktigt så dök han ej heller upp. Förmodligen för att undvika morsan och vissa släktingar. Känns som en repris.. Besviken.


Nu ligger ca 28 arbetstimmar på 2 dagar framför mig.


Bra sömn, timmars promenader, bra samtal med moster samt bra väder får ändå räknas som delar av en bra dag, antar jag...


I morgon - ny vecka. Och jag har fått mail från vännina J som bor i Dubai som jag tänkt skriva till länge, som jag nu ska skriva till inom kort. Det är närande med bra kontakter.


Jag vet inte hur detta ska gå...............


Känner jag längtar efter exet m barn, eller bara efter närhet...?


God natt!



Av kilroywashere2 - 11 april 2010 00:56

Sen timma...


Allt väl här.. spelningen igår gick bra! Den var uppskattad. Själv känner jag väl att det finns mycket att jobba på - ja ja... Ikväll har jag varit på blueskonsert också, men det var verkligen trååååååkigt.. Vill inte klaga, men känner att stå och lyssna med ett gäng (andra  ) stofiler är inte kul. Hellre spela.'


Nu ska jag dricka te och äta mormors grahamsbulle! Och titta på nån repris från svt.play Åter i morgon! Läget under kontroll. Ev bakisångest i morgon.....

Ovido - Quiz & Flashcards